Transiisidiekspert Raivo Vare ütles Delovõje Vedomosti aastakonverentsil Edu Võti 2016, et transpordi ja logistika valdkonnas konkurents Eesti turul tiheneb ja näitajad jäävad pigem tagasihoidlikuks, kuid transiidile aitab kaasa riigiettevõtete konsolideerumine.

- Transiisidiekspert Raivo Vare
- Foto: Raul Mee
Eesti-sisese logistika ja kaubanduse kohta ütles Vare, et kasv kiireneb Harju-, Tartu-, Pärnu- ja osaliselt Saaremaalt. Ülejäänud maakondades on suund pigem langev.
Transiidi teema juurde tulles ütles Vare, et palju on räägitud, et transiit on poliitilistel põhjustel kahanenud. „See ei vasta tõele, transiidi langus algas juba enne kriisi kogu maailmas ja see ei ole seotud poliitiliste põhjustega,“ sõnas Vare. „Näiteks Venemaa ekspordi ja impordi massiline vähenemine on objektiivne. Venemaa on ja jääb logistika põhituruks.“
Vare sõnul konkurents endiselt tiheneb, sest turg muutub väiksemaks.
Transiiti mõjutab ka riigiettevõtete konsolideerumine. „Arvan, et see on õige. Aastate jooksul on tehtud erinevaid vigu, ma ei räägi mitte ainult Tallinna Sadamast ja Estonia Airist, vaid üldiselt," sõnas ta.
Venemaa kohta märkis Vare, et see on ilmselt teema, mis paljudele ei meeldi „Venemaa geopoliitiline lähenemine oli, on ja jääb. See on loomulik nähtus,“ rääkis Vare. „Samas on Venemaa turg ikkagi atraktiivne ega kao meie kõrvalt kuskile.“
Vare sõnul sõltub kõik lõppude lõpuks ikkagi makromajanduse näitajatest, näiteks millal hakkavad toormehinnad tõusma, millal lõpetab Venemaa majandus kukkumise jne.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!